• (התנתק)
תגובת ארגון המורים לרעיונות קיצור החופשות

 

ט"ו תמוז תשע"ז
9 ביולי 2017

לכבוד
ציבור המורים
שלום רב,

נושא החופשות עולה לאחרונה שוב ושוב בציבוריות הישראלית.
אדגיש כבר בפתיחv:
ארגון המורים לא ייתן יד לפגיעה בתנאי ההעסקה של המורים.

כעת נענה לתעמולה השקרית שמופצת על ידי גורמים בעלי אינטרס, ופוגעת בציבור המורים בישראל שאחראי לחינוך ילדינו:
המורים בבתי הספר העל יסודיים מלמדים 210 ימים בשנה.
נתון זה מראה כי מורי העל-יסודי מועסקים, 30 ימים עד 35 ימים יותר מאשר במדינות ה-OECD.

בשאר הימים, כאשר המורים אינם עוסקים בהוראה באופן ישיר, בחלקם הם מנוצלים להשתלמויות מורים; בדיקת בחינות בגרות; תגבור תלמידים לקראת בחינות הבגרות שמסתיימות ב-5 ביולי; וכן תגבור תלמידים לקראת מועד ב' בבחינות הבגרות והימצאות בבתי הספר בזמן בחינות הבגרות.

בנוסף לכך, המורים מכינים את פתיחת שנת הלימודים; בונים תוכניות לימודים; מייצרים מערכי שיעור ועוד.
כל זאת, עוד לפני פתיחת שנת הלימודים.
למעשה, למורים בישראל יש כ-5 שבועות של חופשה מלאה.
נתונים אלה מצביעים על כך, שהמורים בישראל נמצאים הרחק מהתיאורים שמצמידים לעבודתם, מי שנבנים מאג'נדה שתוקפת את המורים.

פתרונות "בתי הספר של החופש הגדול", הם ראויים, כל עוד הם אינם נעשים בכפייה.
צריך לשים לב לכך, שמדובר בפתרונות שמיועדים לגילאים הצעירים הלומדים בבתי הספר היסודיים, שכן בגילאים הבוגרים יותר, אין צורך בהשגחה צמודה של מבוגרים.
התלמידים בגילאי העל-יסודי, מעוניינים למצות את ימי החופשה כדי לבלות ולעבוד בהם.

אנו רואים בדאגה רבה את הגישה הפסולה שרואה במורים, המקנים לתלמידים ידע חשוב בתחומים שונים של חיינו, שמרטפים שתפקידם להשגיח על הילדים.

הפתרון לבעיית החופשות שממנה סובלים הורים (שבחלקם הם גם מורים), הוא הגדלת ימי החופשה להורים – בעניין זה, ארגון המורים יהיה שותף למאבק לצד ההורים.

הארגון יעמוד בכל כוחו על כך שתנאי ההעסקה של המורים העל-יסודיים לא יפגעו.
נפקח על כך שבחינוך העל-יסודי, מורים לא יאלצו לעבוד בניגוד לרצונם, וניאבק בכל הכוח בניסיון לפגוע בתנאי העבודה של המורים.

רוב הציבור בישראל רואה בהוראה מקצוע חשוב שראוי לתנאים הוגנים, שכן המורים משפיעים על דורות העתיד של ישראל.
היחס לו ראויים המורים בישראל, צריך לשקף את חשיבותם לחברה.