• (התנתק)
איגרת אישית לעדכון מס' 30



י"ח תמוז, תש"פ
10 יולי, 2020

איגרת אישית לעדכון מס' 30

עמיתיי המורים היקרים,
במשך שנים הסתדרות המורים לא פעלה כראוי למען המורים. היא התנהלה כך במודע.
בשיחות שניהלתי בעבר עם מזכ"ל הסתדרות המורים לשעבר, יוסי וסרמן, הוא אמר לי שאין לו כל בעיה בנוגע לכך, כי לגננות ולמורים/ות בבתיה"ס היסודיים אין כל ברירה חוץ מחברות אוטומטית בהסתדרות המורים.
הוא אמר שגם אם 1,000 מורים בחטיבות הביניים - ואפילו יותר - יעברו לארגון המורים, יהיה זה בטל בשישים, ומבחינתם, כל מה שיקרה הוא שבמקום 80,000 חברים פעילים יהיו להם 79,000 חברים פעילים.
אין בכך כל חשיבות מבחינתם, אם 1,000 חברי הסתדרות המורים או יותר יעזבו ויעברו לארגון המורים!
גישה זו נמשכה גם אחרי כהונתו של וסרמן, והיא ניכרת גם בתקופת כהונתה של המזכ"לית החדשה, שהייתה במשך שנים רבות סגניתו של וסרמן ושותפה להתנהלותו ולגישתו, כפי שהן באו לידי ביטוי בכול - כולל בכל ההסכמים שנעשו, או לא נעשו, על ידיהם ובגישתם לציבור המורים, תוך ויתורים מתמידים על תנאי עבודתם.
מבחינתם, גננות ומורים בבתי ספר יסודיים הם האלקטורט הגדול שלהם, והם בגדר קהל שבוי.
את מורי חטיבות הביניים הם קיבלו "במתנה" ממשרד האוצר, כתשלום על הסכמתם להתפשר ולוותר על שכר ותנאי עבודה של המורים. כעת הם פונים למורי חטיבות הביניים שעדיין חברים בהסתדרות, שלא יעברו לארגון המורים, תוך הבטחות, חצאי אמיתות והכפשות. על כך אני רוצה לומר להם כי המורים בחטיבות הביניים אינם פראיירים וכי למקל יש שני קצוות וכעת הם קוצרים את מה שזרעו.
אפשר לשקר ולספר סיפורים על דברים שלא היו, על הישגים שלא היו, אבל יש לזה גם סוף, כמו הפתגם שאומר שלא ניתן ללכת כל הזמן למעיין עם אותו כד, כי ביום מן הימים הוא יישבר - וכעת הכד נשבר.
תרומתה של הסתדרות המורים למשרד האוצר בצורה של 13 ימי עבודה חינם על חשבון המורים שברה את הכד.
אתם, המורים בחינוך העל-יסודי, בכלל, ובחטיבות הביניים בפרט, ממשיכים להאמין להם?
האם אתם מאמינים שהסתדרות המורים דואגת לכם?
האם אתם מאמינים שהסתדרות המורים מקדמת את מעמדכם?
האם אתם מאמינים שהסתדרות המורים מעריכה את עבודתכם באמת?


להלן מקצת התשובות:
1. הסכם אופק חדש – פחות משכורת למורה.
2. השוויון בין המורים – הורדת מורי חטיבת הביניים להסכם המתאים למורים בבתי הספר היסודיים ולגננות.
3. קיצור תקופת הליך הפיטורים הפדגוגיים לעובדי משרד החינוך, אותם ההסתדרות מתיימרת לייצג.
4. מתן אפשרות למשרד החינוך לפטר מורה חדש לאחר תחילת שנה"ל ובמהלכה.
5. ויתור על עדכון הפנסיה התקציבית.
6. ויתור על חישוב הפנסיה התקציבית לפי המשכורת האחרונה על כל תקופת עבודתו של המורה.
7. התבוססות במשך 9 שנים במצב של שיבוש תשלום הפנסיות והסתפקות במקדמות על חשבון המורים הגמלאים.
8. קיפוח המורים החדשים בשכר (כ-6,500 ₪ במשרה מלאה).
9. הארכת פרק הזמן לקידום מדרגה לדרגה באופק חדש.
10. הפחתת 1% משכר של מורים בדרגות הבכירות.
11. עבודה מעל שנה ללא הסכם עבודה ומניעת תוספת שכר מהמורים החל מ- 1.7.19 ועד היום.
12. ויתור על 13 ימי עבודה של המורים עובדי המדינה (משכורת של חצי חודש) רק כדי לרצות את ההסתדרות הכללית ומשרד האוצר.
13. דחיית חתימת הסכם העבודה הקיבוצי החדש ביותר משנה, דבר הגורם לכך שכעת, כאשר קופת המדינה ריקה, מספר המובטלים גדל והולך ורבים מתמוטטים כלכלית - אין סיכוי שציבור המורים אותם מייצגת הסתדרות המורים יקבלו תוספת שכר.

ציבורית, תקשורתית, כלכלית ותקציבית - איזה סיכוי קיים כעת לכך שהסתדרות המורים תשפר את שכר חבריה?
אני פונה לכל אחד ואחת מכם בבקשה להעביר תוכן איגרת זו גם לחבריכם בחדר המורים ולשוחח עם אלו שממשיכים להיות, כחברי הסתדרות המורים, צמודים בשכרם למורים בבתיה"ס היסודיים ולגננות, עם כל הכבוד להם – ויש כבוד. חשוב שידעו כולם כי אופי עבודתנו שונה, ומורי חטיבות הביניים בהסתדרות המורים אינם נחשבים אלקטורליים ולכן גם לא דואגים להם.

מגיע למורי חטיבות הביניים יותר.
מקומם של כל מורי חטיבות הביניים במשפחת ארגון המורים העל יסודיים.
לחצו כאן, והצטרפו לארגון המורים.