• (התנתק)
איגרת אישית לעדכון למורי חטיבות הביניים – מס' 11



כ"ג אדר, תש"פ
‏19 מרץ, 2020

איגרת אישית לעדכון למורי חטיבות הביניים – מס' 11

כבר כשמונה שנים שאנו מתמודדים עם המחטף שנעשה ע"י משרד האוצר, ראש הממשלה דאז והסתדרות המורים, בהחלטה השרירותית לייחס את מורי חטיבות הביניים להסתדרות המורים. בכך, יצרו מונופול של הסתדרות המורים על מורי חטיבות ביניים, גם אם הם חברים בארגון המורים העל-יסודיים ולמרות שהם משתייכים לחינוך העל-יסודי. "המתנה" שניתנה להסתדרות המורים אז (השתלטות על חטיבות הביניים) הייתה, כדי לקבל את הסכמת הסתדרות המורים להסתפק בפחות כסף כתוספת שכר ובכך לקנות את הסכמתה לרפורמת אופק חדש.
לא רק זאת, אף זאת, הסתדרות המורים הסכימה באותה הזדמנות לביטול הפעלת חוק הגמלאות למורים עובדי משרד החינוך וכן הסכימה להפסיק לחשב להם את הפנסיה לפי השכר האחרון!

אנו מתמודדים בבית הדין הארצי לעבודה כבר כשמונה שנים, במטרה לתקן את העיוות המלאכותי שנעשה כלפי מורי חטיבות הביניים. לצערנו הרב, עד עצם היום הזה אין פסיקה בבית הדין והסחבת נמשכת. אין ספק שסחבת זו משרתת את משרד האוצר ואת הסתדרות המורים, ונעשית על גבם של המורים.

ההסכם שנעשה כעת של קיצור החופשות עבור הגננות, עבור המורים בבתי הספר היסודיים וגם עבור המורים בחטיבות ביניים, הוא דוגמא נוספת לקיפוח המורים בחטיבות ביניים. זאת, תוך ניסיון לייחס אותם לחינוך היסודי וניתוק שלהם מהחינוך העל-יסודי.

אין ארגון המורים מפקיר אתכם. ארגון המורים רואה בכם חוליה חשובה ביותר במערכת החינוך בכלל ובמערכת החינוך העל-יסודי בפרט. הנכם שייכים לחינוך העל-יסודי, אתם חלק ממנו, אתם חלק מבית הספר השש-שנתי וחלק חשוב ויקר מאתנו, משפחת ארגון המורים.

אלפי מורים עובדים הן בחט"ב והן בחט"ע וכולם צריכים להיות שווים – על כך אנחנו נאבקים. לצערי, עד כה ללא הצלחה קיבוצית, אלא רק בהצלחות פרטניות בייצוג ברמה האישית של כל מורה ומורה.

העוול שנעשה לכם כעת על ידי הסתדרות המורים ומשרד האוצר, משמש קטליזטור להגברת המאמצים להיאבק בעיוות המלאכותי שנעשה בזמנו. הפעם הגדישו את הסאה.

יתכן שהגזרה של קיצור החופשות, עליה הסכימה הסתדרות המורים ואשר עלולה לפגוע ב"טאבו" של תנאי עבודת המורים, תהיה בכיה לדרות. לכן איננו מבינים הכיצד מלאו ליבם לעשות זאת.

ועל מה יפגעו בילדי ישראל ולא יעסיקו אותם כעת בלימוד מרחוק, דווקא כאשר הם נמצאים בביתם וצריך ליצור להם מסגרת לימודית ומתח לימודי בתקופה כה מורכבת שבה אנחנו נמצאים כעת – ההתמודדות בהתפשטות נגיף הקורונה?
אינני יכול להשתחרר מהתחושה, שאינטרסים זרים היו פה. בבוא העת אולי נדבר עליהם.
לא האינטרסים של המורים, התלמידים ושל ההורים היו נר לרגליהם.

שמירת מסגרת לימודית ומתח לימודי, הטיית אוזן קשבת לתלמידים, ותמיכה דווקא בגילאים האלו, הן חשובות ביותר. העסקתם בנושאים קונסטרוקטיביים וערכיים היא חשובה מאוד, דווקא כאשר בלעדיהם, יושפעו מהמתח בו נמצאים ההורים ושאר בני המשפחה אשר יוצרות החדשות באמצעי התקשורת השונים, 24 שעות ביממה.
הסדר זה שנעשה בהנחיית משרד האוצר לא חוסך כסף, ובעיקר פוגע בתלמידים.
אני מחזק את ידיכם ומאחל לעצמנו הצלחה במאבק לתיקון העיוות שפוגע בכם, מורות ומורי חטיבת הביניים.