• (התנתק)
איגרת אישית לעדכון – חוזר מס' 16



ב' אייר, תש"פ
26 אפריל, 2020

איגרת אישית לעדכון – חוזר מס' 16

עמיתים יקרים שלום רב,
ראשית, חברי ארגון המורים ממשיכים לעבוד כרגיל, על פי הוראות המעסיק. אין לעבוד לפי שמועות או פרסומים בעיתון.
כתוצאה מלחץ על משרד האוצר מצד הורים לילדים בגילאי גן ובתי ספר יסודיים, נוצר כח אדיר לשנות את המצב ולהחזיר את הילדים למוסדות החינוך, שיפתחו בכל שכבות הגיל. מדובר במיוחד בגני הילדים ובכיתות הנמוכות של בית הספר היסודי – כיתות א'-ג'. ברור מאוד שההורים לא מסוגלים להמשיך ולהחזיק את הילדים בבית, ורוצים לצאת לעבודה.
כל זה מראה עד כמה עבודת המורים חשובה וקשה ועד כמה המורים חיוניים. הגיע הזמן שהורים, כתבים, שדרנים ופוליטיקאים יפנימו זאת. מאידך גיסא, משרד האוצר רוצה שהורים יחזרו לעבודה לצורך שיפור מצבה הכלכלי של המדינה וכדי שיהיה לממשלה כיסוי תקציבי ל"בית ספר של הקיץ" בחודש יולי. כל זאת, על חשבון המורים שיעבדו בחינם. יפה, לא?
שוב הופכים את המורים והמורות ל"שק חבטות".
לא האוצר ולא ההורים מעוניינים בבתי הספר של הקיץ בחודש יולי, עבור התלמידים בחינוך העל יסודי. אבל הדרישה של הסתדרות המורים ושל ההסתדרות הכללית היתה, להכניס גם את המורים בחינוך העל יסודי (חט"ב וחט"ע) להסדר, וזאת בכדי שהאיגודים האחרים לא "ירגישו פראיירים" ויתקוממו. הדבר נכון במיוחד לגבי הסתדרות המורים, שמייצגת את הגנים והחינוך היסודי ומעוניינת בכך. כדי לרצות אותם, נצטרך לפגוע במורי חט"ב וחט"ע, כי הרי למה מוסיפים 13 ימי עבודה אם עבדו מהבית?!
החינוך העל יסודי הוא מדיד!
הוא מלווה במבחנים, בגרויות, עבודות גמר, פרוייקטים וכו'. הלימוד המקוון בגילאים מבוגרים, הרבה יותר אפקטיבי ולכן צריך להמשיך בו. אפילו משרד האוצר מודה בכך. הרי ההחלטה שפרסם מנכ"ל משרד האוצר , מר שי באב"ד, מדברת על כך שמורים לא מלמדים את כל משרתם ויש להחשיב את ערך עבודתם, עד למקסימום 50% מיום עבודה עד לכיתה י'. אפילו בשכבות הגיל הנמוכות יותר, למשל לדבריו – גנים 10%, כיתות א'-ג' 30%, כיתות ד'-ו' 40%, חט"ב 50%. בכך הוא מתכנן לחסוך הרבה שעות עבודה בהן יועסקו המורים בחודש יולי, ללא תשלום. מבחינתו זה גאוני - כולם יהיו מרוצים!
הורים יהיו מרוצים כי אנשים אחרים, יחוייבו לדאוג לילדיהם והם יוכלו לצאת לעבודה; האוצר חוסך בכך כסף על גבם של המורים; וגם ההסתדרות הכללית לא תותקף ע"י הסקטור הציבורי, כי חבריה לא ירגישו שקופחו ביחס למורים (הרי הדשא של השכן ירוק יותר).

מר באב"ד בעצמו קובע שבכיתות י"א-י"ב לא צריך להפחית מהיקף עבודתם של המורים. על סמך מה הוא קובע שמורים לא ממלאים את תפקידם ב-100% ונותנים את כל השעות שהם חייבים? הרי הוא לא בעל מקצוע, למרות שהוא נוהג להזכיר שאמא שלו היתה מורה כמה שנים (סוף סוף הוא גילה את "הסוד" ).
בשידור בטלויזיה אמר באב"ד, שהילדה שלו בגן למדה 20 דקות ביום. יופי של אבחנה!
עוד באותה "עדות", אמר שהוא בחוץ 24/7 ואילו המורים בבית.
מצוין. אם הוא בחוץ איך הוא יודע שבתו למדה 20 דקות ביום, ואם הוא אומר שהמורים בבית, סימן שעובדים מול התלמידים!

הדרך שבה דיבר באב"ד על ציבור המורים לא מקובלת כלל ועליו להתנצל. אולי, כתלמיד ישיבה לשעבר, רצוי לרענן את זכרונו ולעיין בספר משלי י"ז – כ"ח.

לסיום, אציין כי מי שאומר שאני צריך להופיע בתקשורת ולתקוף את האוצר, או את הכתבים או את ההורים, מצפה ל"מלחמת גלאדיטורים" ולא לפתרון בעיות. אנו צריכים להתמקד בעבודתנו החינוכית וליצור מסגרות לימודיות לתלמידים, ליצור להם סדר יום ומתח לימודי דווקא בתקופה זאת של ימי הקורונה, ימים טרופים, לכל הדעות, עבור כולנו.
באשר לי, אנהג כפי שנכתב בספר עמוס פרק ה', "המשכיל בעת ההיא ידום כי עת רעה היא".





העתקים: 
הרב רפי פרץ - שר החינוך
מר שמואל אבואב – מנכ"ל משרד החינוך
מר חיים ביבס – יו"ר השלטון מקומי
חברי הנהלה, ארגון המורים
מזכירי סניפים, ארגון המורים
חברי מועצת הארגון
ראשי רשתות
ועדי המורים