עיבוד לבמה על פי הרומן האוטוביוגרפי של לאה גולדברג "והוא האור" בצירוף טקסטים מתוך יומנים שכתבה
ההצגה מתקיימת באולם שדלובסקי במוזיאון תל אביב לאמנות. הצגה מיוחדת לרגל שבוע "עושים נפשות", בסופה יתקיים שיח פתוח עם שחקני ובמאית האנסמבל בהנחיית ספיר פז.
הרומן שכתבה הסופרת והמשוררת לאה גולדברג והוא האור, שפורסם בשנת 1946, לא התקבל בקרב קהל הקוראים והמבקרים ונותר הרומן היחיד שכתבה בימי חייה.
בשנת 2018 קרמסקי עיבדה את הרומן לבמה, בשילוב טקסטים דוקומנטריים מתוך יומניה של לאה גולדברג.
ההצגה עוסקת בפחד משיגעון ובהסתרה היומיומית של קיומו, במאבק עם המרכיבים בתורשה שהיינו מעדיפים לדחות ולמגר מהזהות שלנו ובצורך להתגבר על העבר ולהמשיך הלאה.
באמצעים של משחק, שירה ועבודת וידאו-סאונד, אנחנו נכנסים לנבכי עלילה אפופת מסתורין שעוברת על נורה, הדמות הראשית, באותו הקיץ.
נורה, היא התגלמותה של לאה גולדברג. האישיות הדיאלקטית שלה נחשפת ומתגלה לעינינו. דמותה מאופיינת בחוזק ושבריריות, עזות וכניעה, אומץ ופחד, אבל יותר מכל, באהבת החיים. אהבה לחלקים בריאים ומוארים של החיים ובו בעת, תיעוב עמוק לכל מי ומה שמושך בני אנוש לצדדים המכוערים, והאפלים של הקיום.
ההצגה "לאה" הייתה מועמדת לארבעה פרסי קיפוד הזהב. השחקן איל זוסמן זכה בפרס קיפוד הזהב על משחקו בהצגה.
ההצגה מסתיימת במילים של נורה: "אנחנו רוצים לחיות. לחיות הרבה, לחיות חיי אדם אשר מותר לו לנשום, לחיות באור, באורם של ימינו העתידיים לבוא." לאה גולדברג
"קרמסקי חיברה באופן מחוכם את קטעי היומנים של גולדברג יחד עם קטעים מהרומן ....המתבטאים באופן דרמטי עז, מדויק, ולכן גם כואב להפליא...עבודה משחקית נהדרת של ירדן גלבוע, שאט אט, באופן מקצועי לעילא, נותנת לפיסות הכאב לצוץ, וחושפת לא רק את הכאב הפרטי של דמותה, אלא את טבעה של נפש האדם...את הרוח הזאת מעצים רונן יפרח, במשחק המעודן שלו, אינטליגנטי ומלא חן, שומר על עמימות שהולמת כל כך את הדמות.איל זוסמן מגיע למקומות משחקיים פשוט נפלאים, במינון מדויק שמכמיר את הלב. דינה בליי, כאמא החרדה, נעה בין כולם, ומפליאה במעברים בין שבריריות ליציבות, במשחק מלא ניואנסים ובשירה מרגשת. כשיוצאים ממנה אי אפשר שלא לחוש, ביתר שאת, איש איש את נפשו, על כאביה... כואב להפליא". ביקורת מאת ננו שבתאי (הארץ)
"הצגה מרגשת מאוד, מוחזקת על ידי ארבעה מבצעים מופלאים ומאירה את הרומן המיוחד של לאה גולדברג ואת מהלכי העיצוב של אישיותה. אל תחמיצו" ביקורת מאת: צבי גורן ז"ל (אתר הבמה)
"עיבוד בימתי מוצלח ליצירה ספרותית של לאה גולדברג... קרמסקי, שכמו הסירה את פיגומי התיאטרון המוכרים, התלבושות היפות של דינה קונסון והתפאורה שהופשטה למסך עגול בצד הבמה שכמעט ריקה לחלוטין (איריס מועלם) ואשר סביבה במרחק נגיעה מהשחקנים יושבים הצופים." ביקורת מאת: אסף קוגלר (מקור ראשון)
עיבוד לבמה על פי הרומן האוטוביוגרפי של לאה גולדברג "והוא האור" בצירוף טקסטים מתוך יומנים שכתבה
ההצגה מתקיימת באולם שדלובסקי במוזיאון תל אביב לאמנות. הצגה מיוחדת לרגל שבוע "עושים נפשות", בסופה יתקיים שיח פתוח עם שחקני ובמאית האנסמבל בהנחיית ספיר פז.
הרומן שכתבה הסופרת והמשוררת לאה גולדברג והוא האור, שפורסם בשנת 1946, לא התקבל בקרב קהל הקוראים והמבקרים ונותר הרומן היחיד שכתבה בימי חייה.
בשנת 2018 קרמסקי עיבדה את הרומן לבמה, בשילוב טקסטים דוקומנטריים מתוך יומניה של לאה גולדברג.
ההצגה עוסקת בפחד משיגעון ובהסתרה היומיומית של קיומו, במאבק עם המרכיבים בתורשה שהיינו מעדיפים לדחות ולמגר מהזהות שלנו ובצורך להתגבר על העבר ולהמשיך הלאה.
באמצעים של משחק, שירה ועבודת וידאו-סאונד, אנחנו נכנסים לנבכי עלילה אפופת מסתורין שעוברת על נורה, הדמות הראשית, באותו הקיץ.
נורה, היא התגלמותה של לאה גולדברג. האישיות הדיאלקטית שלה נחשפת ומתגלה לעינינו. דמותה מאופיינת בחוזק ושבריריות, עזות וכניעה, אומץ ופחד, אבל יותר מכל, באהבת החיים. אהבה לחלקים בריאים ומוארים של החיים ובו בעת, תיעוב עמוק לכל מי ומה שמושך בני אנוש לצדדים המכוערים, והאפלים של הקיום.
ההצגה "לאה" הייתה מועמדת לארבעה פרסי קיפוד הזהב. השחקן איל זוסמן זכה בפרס קיפוד הזהב על משחקו בהצגה.
ההצגה מסתיימת במילים של נורה: "אנחנו רוצים לחיות. לחיות הרבה, לחיות חיי אדם אשר מותר לו לנשום, לחיות באור, באורם של ימינו העתידיים לבוא." לאה גולדברג
"קרמסקי חיברה באופן מחוכם את קטעי היומנים של גולדברג יחד עם קטעים מהרומן ....המתבטאים באופן דרמטי עז, מדויק, ולכן גם כואב להפליא...עבודה משחקית נהדרת של ירדן גלבוע, שאט אט, באופן מקצועי לעילא, נותנת לפיסות הכאב לצוץ, וחושפת לא רק את הכאב הפרטי של דמותה, אלא את טבעה של נפש האדם...את הרוח הזאת מעצים רונן יפרח, במשחק המעודן שלו, אינטליגנטי ומלא חן, שומר על עמימות שהולמת כל כך את הדמות.איל זוסמן מגיע למקומות משחקיים פשוט נפלאים, במינון מדויק שמכמיר את הלב. דינה בליי, כאמא החרדה, נעה בין כולם, ומפליאה במעברים בין שבריריות ליציבות, במשחק מלא ניואנסים ובשירה מרגשת. כשיוצאים ממנה אי אפשר שלא לחוש, ביתר שאת, איש איש את נפשו, על כאביה... כואב להפליא". ביקורת מאת ננו שבתאי (הארץ)
"הצגה מרגשת מאוד, מוחזקת על ידי ארבעה מבצעים מופלאים ומאירה את הרומן המיוחד של לאה גולדברג ואת מהלכי העיצוב של אישיותה. אל תחמיצו" ביקורת מאת: צבי גורן ז"ל (אתר הבמה)
"עיבוד בימתי מוצלח ליצירה ספרותית של לאה גולדברג... קרמסקי, שכמו הסירה את פיגומי התיאטרון המוכרים, התלבושות היפות של דינה קונסון והתפאורה שהופשטה למסך עגול בצד הבמה שכמעט ריקה לחלוטין (איריס מועלם) ואשר סביבה במרחק נגיעה מהשחקנים יושבים הצופים." ביקורת מאת: אסף קוגלר (מקור ראשון)
לאחר הצגת פרטי ההזמנה תוכלו:
* לבטל את ההזמנה
* הפקת קודי עסקה למימוש הכלולים בשוברים ובכרטיסים בהזמנה.
* הורדת הכרטיסים דיגיטליים
* הפקת קבלה דיגיטלית